16 Şubat 2013 Cumartesi

Reklamda Kaliteli Ürün Çekiminin Önemi

 
Ürün çekimi

 
    Teknolojinin zirvede olduğu bu günlerde bir ürünün en iyi tanıtım şekillerinden biri de görsel medyadır. Reklam filmleri, afişler, katologlar, sosyal ağlar, gazete ve dergiler, internet siteleri ve daha fazlasını bu katagoriye koyabiliriz. İşte bu görsel medya organlarında ürünümüzü en iyi şekilde tanıtabilmek, daha fazla kitleye ulaştırabilmek için ürün çekimine ihtiyaç duyarız. Ben burada ürün çekiminin fotoğraf kısmını ele almaya çalışacağım.
   


Ürün çekimi 2
    Fotoğrafçılık sektöründe de bu işe bir hayli önem verilmektedir. Her gün faklı çaılşmalar, araştırmalar yapılmakta, ürün çekiminin en iyi noktaya gelebilmesi için çaba sarf edilmektedir. Bu nedenle sürekli yeni teknikler bulunmakta, fotoğraf ekipmanları mühendisler tarafından en kaliteli hizmeti verebilmesi için geliştirilmektedir. Tabiki bu gelişmelere fotoğraf sanatçılarının çok büyük etkisi ve katkısı vardır. Mühendisler de fotoğraf sanatçılarının bilgi ve deneyimlerini değerlendirerek AR-GE işlemlerine başlamaktadırlar.

   Ülkemizde artık çoğu şirket e-ticaret sistemine adım atmış durumdalar. Yani şirketler mağazalarını internet ortamına taşıdılar. E-ticaret sitesinde ürününüzü en iyi şekilde tanıtabilmek, satış oranını artırabilmek için en önemli husus kaliteli fotoğraf çekiminden geçiyor. Çoğu büyük reklamveren firmalar da bu oluşumun farkına varmış durumdadırlar. Bu nedenle reklamveren firmalar ürün çekimi işine fazla fazla bütçe ayırmaya başlamışlardır. Kimi şirketler ürün çekimi işini kendi bünyesinde çalışan amatör kişilere yaptırıp bütçeden kısmaya çalışsa da profosyonel yapılan işin verimini alamamaktadırlar. Kaliteli bir reklam için profesyonel bir makina, prosfesyonel bir ekipman ve profesyonel bir fotoğraf sanatçısı şarttır!



Ürün Çekimi 3
   Günümüz reklam fotoğrafçılarının çoğu tek renk fon önünde ürün çekimi yapmaktadır. Daha sonra o ortamda çekilen ürün fotoğrafı farklı ortamlara taşınıp görsel zenginlik katılarak yani ürünü en iyi şekilde anlatan tasarımı yapılarak görücüye çıkarılır. Bir ürünün görsel olarak en iyi şekilde sunulabilmesi için fotoğrafçı öncelikle en iyi netlemeyi yapabilmeye dikkat eder. Bunun içinde ürünü gösteren ışığı iyi ayarlar. Bir fotoğraf çekiminde en önemli hususun ışık olduğunu ele alırsak ürün çekiminde de aynı derece de bir önem arz edecektir. Çeşitli ışık ve gölge oyunları, yansımalar, sanatsal bakış açısı ise fotoğrafçıya bırakılmalıdır.


    Ürün çekimi öncesinde kesin olarak ne istediğinize karar vermelisiniz. Kaliteli bir iş istiyorsanız profesyonel bir reklam fotoğrafçısı seçmelisiniz. Birden fazla fotoğraf sanatçısı arasında kararsız kalırsanız kendilerinden deneme çekimi isteyin. Deneme çekimleri elinize ulaştığında fotoğrafları dikkatlice inceleyin, sizi rahatsız eden her türlü ayrıntıyı dikkate alın çünkü o kalitesiz bir fotoğraftır. İçinize sinen fotoğrafın sanatçısı ile bir toplantı ayarlayın. Yapacağınız bu topralntıda ürününüzün özelliklerini, hangi kitleye ulaşmasını istediğinizi, faydalarının ne olduğunu ayrıntılı şekilde fotoğraf sanatçısına anlatın. Yani ne istediğinizi kesin olarak açıklamanız fotoğraf sanatçısına yol gösterecektir. Bundan sonrasında arkanıza yaslanın ve önünüze sunulacak kaliteli sonuçları bekleyin.
 
    Kaliteli reklam için her zaman profesyonel bir yardım alınız!

  Tekrar uyarayım : Kaliteli bir reklam için profesyonel bir makina, prosfesyonel bir ekipman ve profesyonel bir fotoğraf sanatçısı şarttır!

 Saygılarımla.

 Hasan ERTÜRK
 Photographer



Hiç yorum yok: